DRAMA DA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ:

Sosyal beceri;bireyin başkalarıyla başarılı bir şekilde etkileşimde bulunmasına olanak sağlayan davranışlardır.Kişiler arası ilişkileri başlatma,sürdürme ve uygun şekilde bitirme becerileri sosyal beceri kapsamında değerlendirilebilir.Buna göre tanışma,kendini başkasına tanıtma ,randevu isteme selamlama,soru sorma ,cevap verme,dinleme rahatsızlık belirtme,belirtilen rahatsızlığa karşılık verme,saldırganlığa karşılık verme,çatışma çözümleme şikayet etme,gibi bir çok davranış sosyal becerilerin ortaya konduğu davranışlardır.Görüldüğü gibi bu beceriler direk yaratıcı drama etkinliklerinde ekinlik başlığı olarak yer alabilen temel konulardır.Bu durumda yaratıcı drama’nın aynı zaman da bir sosyal beceri eğitimi yöntemi olduğunu söylenebilir.
Sosyal beceri eğitimi konusunda farklı yaklaşımlar söz konusudur.Bilişsel yaklaşıma göre:sosyal beceri,öncelikli olarak bilişsel bir beceridir,dolayısıyla sosyal beceri eksikliği çeken kişiler aslında bilişsel yetersizlik nedeniyle bu durumdadırlar.Bu anlayışa göre verilecek eğitim daha çok kişinin bilişsel yeterliliğini artırmaya yönelik olmalıdır.(ikna,konferans,tartışma,örnek sosyal davranışlar içeren kitapların ve filmlerin sunulması…vb. Davranışçı yaklaşıma göre ise sosyal beceri eksikliği,davranış kazanılmamış
olması demektir.Bu anlayışa göre bireyin davranış göstermesi sağlanmalı ve gösterdiği zaman pekiştirilmelidir.kullanılabilecek yöntemler:taklit,rol oynama veya akran öğretim (sosyal becerisi düşük ile yüksek olanın eşleştirilmesi)olabilir.Taklit,rol oynama ve akran öğretimi yaratıcı drama içinde olan temel uygulamalar olmakla birlikte sosyal beceri eğitimi için yaratıcı dramanın bir bütün olarak uygulanması daha yararlı olacaktır.Değerlendirme aşaması bilişsel bilgi ile de desteklenebilecek olan bu uygulamalar ısınma aşamasında başlayarak kendini dramanın her aşamasında gösterir.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "DRAMA DA SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ:"

Yorum Gönder